Here we go again

Standard

En ny blogg, ja ni så det kan gå.

Lite över en månad har förflutit sen jag kom till Lund, känns som en evighet, på ett bra sätt. Nu i helgen lämnade jag familjen Lennmans källare och flyttade in i ett kollektiv ca 200 meter där ifrån. Nu är mörkret utbytt mot ljus (lite för mkt eftersom jag inte har några persienner och morgonsol) och spindlarna mot sällskapet av 3 grabs (av min mor kallade ”Tripp, Trapp & Trull”). Stort tack till mor&far som kom ner med alla mina prylar och gjorde helgenväldigt mysig. Muchas gracias! Bilder kommer senare när jag fått lite ordning på torpet.

Skrev nyss klart uppgiften i ”Grunder i organisationsteori och projektledning”, något jag borde gjort för flera dagar sedan, men varför gå miste om spänningen när man gör allt i sista minuten…? Jag skyller på flytten, och avlägger här med ett löfte till mig själv att planering&disciplin ska införas i mitt liv (det skolrelaterade livet,   behöver ju inte ta i så man spricker).

Nu på fredag är det tenta premiär, har redan varit nervös i en vecka. Tack och lov är det den första och sista salstentan. Så denna vecka kommer ägnas åt djupa studier och hårt tänkande, och på torsdag kväll kommer jag antagligen sitta i ett hörn och bita på naglarna. Men på fredag eftermiddag ska jag återuppstå! Då jävlar!

Fridens liljor

3 responses »

  1. Tripp, Trapp & Trull – om jag minns rätt så hette minst en av dem så i alla fall🙂
    Kul att se hur du har det och dessutom på den varmaste oktoberdagen i Lund på 100 år.
    Lycka till på tentan!

  2. Hej Madde! Jag har lagt till din nya blogg i mina favoriter så klart!🙂 Ska bli kul att läsa vad du pysslar med där nere i Lund! I helgen plockade jag svart trumpetsvamp för första gången i mitt liv, ser jätteäcklig ut men var läckert god!! Ha det bra och vi hörs!!

Kommentera

