Kompis det går bra nu

Standard

Det har nu gått cirkus 40 dagar sedan Lund blev min nya stad.40 dagar, känns som 400. Det händer mycket, men igår slog det mig att jag trivs väldigt bra i mitt nya liv. Att trots höstrusk, långa kapitel att läsa och att leva efter en almanacka igen så är det fint, det gör mig glad.

De 3 pöjkarna som jag numera lever under samma tak med är riktigt trevliga, dom städar efter sig och är nästan oroväckande tysta. Dom får mig att känna mig väldigt högljudd och ostädad, vilket jag inte sett mig själv som tidigare (okej ostädad möjligtvis…).

Idag när jag dansade afro reflekterade jag över att alla andra deltagare(99%kvinnor) hade svarta byxor på sig. Förutom då jag som hade lysande orange/röda och en annan tjej som hade grå. Är det någon ny regel jag har missat, eller har det alltid varit så?

Förövrigt så tar jag med mig jobbet hem, vilket innebär att ajg går och köper mig en ”fin-öl” någon gång i veckan på systemet. Brew dog’s Punk IPA kan jag rekommendera er gott folk.  Jag gillar mitt jobb.

Ikväll har jag varit kulinarisk och gjort kokta rödbetor med fetaost och imorgon blir det bio. (Plus lektionoch massa läsning, men det tar vi bort fokuset ifrån just nu).

C ya

Kommentera

