Den som lever får te sa kinsesen

Standard

Yessss

Nu kör vi igen,att uppdatera kanske inte är min  starkaste sida för tillfället, men jag ska skärpa mig.

Jag börjar i Turkiet v42. En Vecka fylld med trevligt sällskap, massa mat, ännu mer dricka, sol, stora vågor, kalla pooler, dryga servitörer, shopping och slappande.Yes, we had a good time! ”Dyngraki”, ”ses på snake-bar” och  ”raki-brothers” är fina uttryck jag fick med mig därifrån. En vecka gjorde stor skillnad, var så trött att jag i princip sov hela vägen från Arlanda till hotellet i Side så var jag pigg som en lärka på hemvägen. Veckan efter hemkomsten var jag äckligt pigg efter att ha sovit ut i en hel vecka, jag vaknade av min själv vid 8 varje morgon. Skönt att det nu tre veckor senare är som vanligt igen. Ett tillägg här är att jag i största allmänhet har börjat gå upp på morgonen och svettas som en gris, håller jag på att förvandlas till min far??

Nu efter en hemtena och en salstenta har vi börjat en ny kurs om EU, massa läsa. Men kul.(Borde läsa de 8 kapitel jag har kvar nu, men jag tänker att det kan vänta…)

Hanna banana var här och förgyllde min helg. Det blev två långa promenader i Lund, matlagning, öl-provning, vin diskussioner, ett besök på smålands nation (där vi fick njuta av det seriösaste band jag sett, med en lika seriös publik), brunchande och massa fina samtal. Thank u Banana🙂

Igår tog jag ett av mina skönaste bad någonsin (ja det är intressant för er att veta) trots varningar om stopp i rören från Trapp. Jag trodde han överdrev, men det visade sig att jag borde tagit honom på större allvar. Det slutade med att jag inte orkade vänta på att vattnet ska rinna ut utan börjar ösa vattnet med skurhinken ner i toaletten och handfatet. Skulle bett någon ta kort, men det va lätt värt det.

Annars så händer massor som jag inte tänkte delge er, men även ingenting som jag tänkte fokusera mer på.

Vill också skriva dagens citat från Adam : ” Min våta dröm är att tvätta en matta på 95 grader”. Det är bra att drömma, keep it up Adam!

Nästan alla har eller kommer att fylla år oxå , så grattis till Mammsen, O’Maley, Farmor och Toviie!!!

2 responses »

Kommentera

