Inget nytt på östfronten

Standard

Skriver detta från ett dimmigt och kallt november Lund. Att  bo här är lite som att vara med i en engelsk deckare,har alltid trott att dimman va fejk, men tydligen inte. Fascinerande

November. Min värsta månad, för att citera Peter LeMarc  som säger allt i denna textrad”Å, november är så skitig , så blek och förbannat matt ” . Läs texten till ”Där blått möter blått” och njut av vackra rader på svenska.

Annars så knallar livet på. Mina lärare har insett att det varit ganska slappt och att terminen snart är slut, så nu trycker dom in allt vi inte gjort innan jul. Det är bara att gö’t och acceptera att livet de närmsta veckorna inte kommer att vara för kul.

Nobelmiddagen närmar sig, längtar massa till denna kväll då man får fin besök från flera håll. Har dock ett mindre bord och stol problem, men jag tänker att det löser sig…

Jag vet att jag är efter, men alla måste youtubea ” Elephant sits on mans face”, jag skrattade så jag grät och knäna vek sig. Enjoy!

Snart(som ca 1h) ska kollektivet som för denna vecka heter ”the enthusiasts” stor städa, alltid lika roligt.

När jag läste igenom det här inlägget så låter jag väldigt negativ, och jag överdriver nog en smula.Men vill bara klaga lite. Livet är inte så pjåkigt faktiskt, viva la vida!

Kommentera

