En nobel nobelmiddag

Standard

I helgen small det äntligen av! Nobelmiddagen som planerats i över 1 månad. Det var många goda vänner som kom och gjorde kvällen fin och fantastisk.

Det slutade med 17 gäster som fick sig en 3 rätters middag, räktoast á Trappe, fläskfilé med balsamicosås och pepparkakspannacotta, allt avrundades med en ostbricka. Fina menyer och sånghäften stod Henrik för och Trappe skötte sin roll som toastmaster.

Vi inledde kvällen med att hälla upp bubbel och alla fick dra ett namn i min fina hatt som dom skulle presentera över middagen. Blev ganska roliga små presentationer av alla,och såklart kom det fram att Hampus mamma jobbar på ABB och att han har gjort lumpen. Goda skratt goda skratt.

Henrik hade även knåpat ihop ett quiz som jag och min kompanjon Daniele segrade i överlägset. Aaa det är skönt att vinna, speciellt när andra(läs Trappe) är dåliga förlorare.

Det blev en fin och trevlig kväll fylld med fina människor, intressanta samtal och massa bubbel. Tack allihopa!

Dagen efter ville var dock ingen höjdare, Emily & Gustav var oförskämt pigga medan jag helst ville dö. Men på något sätt återvände livet till min stackars kropp och dom fick sig en snabb rundtur i Lund. Tusen tack till Mattias som gjorde årets insats med städningen!

I måndags var jag och Daniele på studenternas uppsättning av Anton Tjechovs pjäs Körsbärsträdgården. Den va bra, men mkt dialog och mkt ryska namn, men mysigt med teater.

Igår var den som de flesta vet den 13e december, fråga mig inte hur tiden gick så fort. Men jag och några andra damer i min klass gick och såg student luciatåget i universitetshuset. Vackert, vackert,vackert! Tror att min julstämning verkligen tog fart där, längtar riktigt till julen nu!!

”Du också skall slå rot och bli träd, och mogna” K. Boye

Ciao

Kommentera

