Livet på en pinne

Standard

Julen, pappas 50-års dag och nyår förflöt i all hast. Det blev några mysiga och fina veckor hemma där min huvudsyssla var att sova, äta choklad, läsa böcker och fika med alla fina människor. Life is good.

Tåget tillbaka till Lund var 3h försenat, men fick spendera några efterlängtade och roliga timmar med min förra kollektivkamrat Sofia Berg.

Väl framme drabbades jag av en av de värre förkylningarna i mannaminne. Hostade, febrade och snorade till jag trodde att slutet var nära. Men för tentans skull var jag tvungen att överleva. Så jag satt isolerad på mitt rum med sällskap av förkylningen och tentan i dagarna fem. Ni kan nog inte förstå hur illa det var.

Tillslut grydde dock dagen då alla tentor var inskickade och jag var en fri och nästan frisk kvinna igen. Härliga tider!

Det känns som att våren är kommen till staden Lund, solen skiner ofta och fåglarna kvittrar. Höstens tunga steg är utbytta mot skuttande och livet känns mycket lättare nu. Pretensiöst nog har jag börjat läsa en spanska kurs två kvällar i veckan, det är hårt men kul! Viva la vida!

I helgen var folk från min klass och fadderklassen i en stuga på landet utanför Örkelljunga. Det blev en kul helg som dock tog sig en lustig vändning. På grunda v kraftigt snöfall försvann strömmen kl 21 på kvällen. Då fann vi oss i en stuga mitt ute i ingenstans utan ljus, värme eller vatten. Med endast värmeljus, en stor brasa och vin att dricka spenderade vi natten. Det blev inte bastubad och musik, men helgen blev lyckad om än dock ngt kylig. Det blev som en ofrivillig camping i minusgrader, men vem klagar när man kan värma sig med vin och fina människor.

Imorgon blir det en liten öl kurs i Malmö, spännande spännande.

Annars så tackar jag för mig till nästa gång

(Ps, har nog avlagt ett av mina bättre nyårslöften i år, ska lära mig äta mer kål och rotfrukter. Ds)

Kommentera

