Fira

Standard

Idag ska både internationella kvinnodagen och att jag bott en vecka i stugan firas! Jippi!

Eller egentligen firade vi redan igår. Fick in 4 fantastiska fröknar i stugan på räk-kväll, och det skulle fått plats några till. Måste nog kunna gå att jämföra stugan med Hermiones väska, oändligt med plats!!

Annars går livet bra. Det är dock väldigt kallt, sover med täcke,filt, mjukisbyxor o raggsockor. Längtar till våren! Mitt störta problem är dock att elektriciteten är lite felkopplad, vägguttaget vid sängen är kopplad till en lampknapp vid dörren. Så kan varken ha alarmklocka,läslampa eller ladda mobilen där uppe. Dessa i-lands problem… Måste dock se väldigt kul ut när jag släcker och försöker klättra upp i mörkret.

Slöheten tar ny form, råkade tappa min raggsocka när jag klättrade upp i sängen här om dagen. Kändes på tok för jobbigt att klättra ner och hämta den(det skulle ta säkert 15 sek o massa energi ;P) så fick tag i pinnen man öppnar/stänger takfönstrena med. Tillbringade några minuter med att försöka fiska upp sockan, kändes fortfarande ganska värt när jag äntligen lyckades. Funderar på att fixa en riktig grip klo på pinnen, då skulle jag kunna nå allt och aldrig behöva lämna sängen…🙂

Eftersom mycket av all förvaring sitter ganska högt blir det mycket klättrandes på stolar och stegen, är onekligen lite vardagsedge (och ganska kul). Visserligen behöver jag alltid pallar för att nå upp till hyllor så är inte så stor skillnad, men  normallånga människor skulle säkert tycka att det va ovant och lite jobbigt.

Ska lägga upp mer bilder, har nästan fixat internet nu så då kommer det rulla på mer. Tänker jag. Hoppas jag. Typ.

Ciao!

 

 

 

 

 

One response »

Kommentera

