Uppkopplad & avkopplad

Standard

Mirakel! Stugan blev igår, efter 2 veckor väntan, äntligen uppkopplad! Är inte längre isolerad från omvärlden! Har även varit en snubbe här och fixat lite med elementen, så är inte riktigt samma Sibiriska kyla som innan. Funderar på att köpa en varmvattenflaska, vart man nu kan göra det i Lund?

Har börjar lyssna massor på radio, blir onekligen väldigt tyst när man bor ensam. P3 är min nya ständiga följeslagare, helt briljant kanal! Har även hittat en spansk radiokanal som jag försöker lyssna på, faktiskt ganska roande.  Även om det är tyst är det vissa stunder ganska lyhört i stugan. Ibland låter det som att förbipasserande stampar det hårdaste dom kan när dom går förbi, typ som när man var yngre och arg på sina föräldrar(vilket dom kanske är, vad vet jag).

I lördags kväll slog vi ett nytt rekord, sju personer blev vi sammanlagt när vårt öl-hängs-gäng fick sällskap av tre av mina trevliga grannar. Så här såg det ut när alla ville hålla i pinnen🙂

Pinnen som förövrigt nog behöver skruvas åt eftersom alla som besöker stugan har en tendens att luta sig mot den, vilket får vinglasen som hänger i den övre hyllan att skaka oroväckande.

Har även haft Hanna& Hampus över på middag, alltid mysigt och intressanta diskussioner! Fick frön att så rödbetor och en flyttfågel, tack ni söta🙂

Igår va den sista inplanerade intervjun,  skönt!! Nu börjar det lugna ner sig och jag kan låta det vara stökigt någon dag🙂

Har roliga grannar, förutom dom som kom på spontan besök i lördags hittade jag en inbjudan till en korridorsfest i brevlådan. Det är kul att folk är nyfikna på stugan och trevliga grannar kan man inte ha för många av.

Idag har jag bott här i två veckor och trivs riktigt bra. Börjar komma i ordning även om det är lite små detaljer kvar, som lådor till garderoben, men i det stora hela känns det ganska klart🙂

Frid & lycka!

Kommentera

