Det våras

Standard

Tentor. Isolering. Ja så kan livet beskrivas just nu. Visserligen innebär det att jag får tillbringa massa tid hemma i stugan, vilket inte är helt fel. Men längtar tills denna pluggisolering bryts på måndag.

Förra helgen kände jag mig ganska manlig& hungrig och stekte bacon till frukost. Har en fläkt som inte är så stark, vilket resulterade i att brandvarnaren gick igång. En morgontrött Madeleine i pyjamas kastar upp ytterdörren, öppnar takfönsterna  och börjar i rendesperation att slå på brandvarnaren med takfönsterpinnen (den sitter så högt upp att man inte når att trycka på knappen). Osäker på om den slutade pipa av sig själv eller om jag tillfogade den allvarliga skador, men tyst blev den. Självklart gick det förbi massa folk vid tillfället och dom måste ha frågat sig vad den konstiga tjejen i stugan sysslar med. Inte en av mina stoltaste stunder. Men baconen var goda iaf.

Nu har äntligen elektrikerna varit här så nu fungerar allt som det ska i stugan, fantastiskt! Dock blev det en liten internetkris igår. Elektrikerna var snälla och hjälpte mig med internet-kontakt-grejen  (är teknisktefterbliven så  tar mig friheten att slänga mig med såna benämningar) och ngt gick sönder så att det slutade fungera. Fick lätt andnöd med tanke på att tentan är på måndag och att jag måste googla massor (som sig bör), så ringde bostadsombudsmannen som är min livlina ibland. Han lyckades få hit dom som kan fixa sådant, så min tenta är räddad( vill jag tro). Tack!

Vågar nästan säga att våren är här på riktigt nu. Har kunnat börja nyttja min fina lilla uteplats på riktigt och börjat planera vad som ska frodas i täppan.

”(…) Dikten blev fel.Livet blev ingenting.Det finns ingen gud. Inget hopp. Imorgon blir det kanske fint väder” Paulo Henriques Britto Han måste ha skrivit många tentor för att verkligen kunna pricka in den beskrivningen🙂

Nu kallar böckerna och ordkonst nya tidning!

Det våras!

 

Kommentera

