Grannar på g

Standard

Hola!

Påsken svepte snabbt förbi. Det blev några soliga dagar hemma i Västerås med familj, saknade vänner, massa god mat, alldeles för mycket godis och ett besök på Europas modernaste biograf (Hotell Marigold, kan varmt rekommendera den!).

I fredags fick dom godkännande för nya stugor, kul värre. Så nu (eller när dom nu blir klara)kommer jag att  få jag nya grannar och Lund kommer att prydas av fler söta stugor.

Har lite problem med sopsorteringen just nu. Dom har fått igång det här med brunpåsar, men jag har ett mkt begränsat utrymme för sopsortering så har inte lyckats börja med det än. Känner mig som en miljöbov. Men hoppas att det snart kommer en lösning så jag kan vara en riktig miljövärnande medborgare.

Nu i veckan har jag bett min kära vän Wilhelm att komma och hjälpa mig att så alla roliga frön jag har fått av snälla människor. Som den äkta lantis han är litar jag på att hans kunskaper ska komplettera mina begränsade. Så äntligen ska morötterna snart spira i mina rabatter.

Det var det jag hade på hjärtat för denna gång, nu ska är sovas!

Hade!

 

2 responses »

  1. Hej,

    jag heter Wanda och är intresserad av inpaktliving. Själv ska jag snart bygga ett stugga på 15 km i skogen. Titta gärna på http://www.vedapark.com Jag skulle bli mycket glad om du tog kontakt med mig, jag har många ideer. Jag tycker att din blogg är härlig. Gratiss till din boende. Jag önskar att jag kunde se den.

    varma hälsningar
    Wanda

  2. Det där med sopsortering är verkligen inte lätt när man bor på liten yta. Själv bodde jag på 19kvm och var glad att jag bara fick in den vanliga sophinken under diskhon. Man vill gärna kunna dölja sina sopor, inte så kul att ha sopor framme. Men jag kan väl inte påstå att jag har det idealiska nu heller nu när jag bor i större lägenhet, för nu är skåpen är av äldre modell dvs trånga och smala och det får nu inte heller plats för fler byttor även om det nu är lite bättre än på 19kvm. Men det skåpen som helt klart är problemen.
    Tyvärr verkar sopsortering nog fungera bättre för dem som bor i nyare bostäder med dessa jätteskåp.
    Man kan helt enkelt inte tänka på allt. Men i ditt fall,du som bor i hus så kunde dem ha planerat in det på något sätt.Lucka genom väggen med behållare på utsidan. Eller varför inte luckor i golvet?
    Men om man bortser nu från ämnet så är ju lucka i golvet riktigt bra, såg det i en sommarstuga eller man såg väl inte direkt att det var en lucka man såg bara ett litet handtag, självklart var jag så nyfiken och drog upp luckan och ja där under golvet förvarades all öl och annat drickbart:)
    Intressant hur man löser boendet på så liten yta. Ha det gott!

Kommentera

