Morötter, rödbetor, ärtor…

Standard

Nu händer det grejer!

Regnet har stoppat mina trädgårdsplaner mer än en gång, men igår så var det äntligen dags. Min gode vän Wilhelm som är stolt bondeson kom och gav mig ett handtag ( läs gjorde det mesta medan jag assisterade honom). Halva täppan tog vi oss an, så där kommer det snart att växa lök, morötter, dill, sallad, rödbetor, ärtor och bönor. Om det vill sig så ska jag ta en tur i helgen och införskaffa rabarber och jordgubbar till den anda halvan. Fint kommer det bli!

Nu har det tillkommit ett litet bord och två stolar till uteplatsen, inte helt fel att sitta där och plugga när solen tittar fram. En bekant knäckte dock en fin idé, tror att det ska bli en bänk utefter långsidan med förvaring under och ett större bord. Så det är också på min fixar lista. Och en grill såklart🙂

I denna stund är en snickare här och fixar fast köksbordet. Det sitter bara fast med några skruvar i väggen vilket gör det något instabilt. Dessutom är själva stången som håller upp hyllan den självklara häng-punkten för alla besökare vilket sätter ännu mer tryck på den stackars möbeln. Så nu är här oljud, skräp och dammsugare, men bra kommer det bli! Muchas gracias!

Problemen kvarstår med sopsortering och micron lyser fortfarande med sin frånvaro, men livet i stugan flyter på🙂

Att det blir maj nästa vecka övergår mitt förstånd, tiden går fort i Lund. Det har blivit en hel del i skolan, och massa annat kul som händer så det är intensiva tider innan sommaren kommer. Förra helgen var det ölmässa i Malmö, pretty awesome, och snart (10-12 maj) är det Köpenhamns ölmässa som står på schemat.

Ikväll blir det finbesök, golfen har fört min fader till Skåne så det blir middag i huset ikväll, trevligt trevligt.

Må våren komma till er alla!

/ damen  på täppan

Kommentera

