Invasion

Standard

Långhelgen med väder förde med sin en mindre invasion av myror. Mindre mysigt. Tack Jerry min klippa till bovärd som fixar så att fronterna stärks mot invasionen och motanfall inleds!

Måste få berätta om en kvinna som kom och kollade på stugan förra veckan. Det händer ju lite då och då att folk kommer hit och är nyfikna, men den här kvinnan var den första som bjöd hem mig till sig så att jag kunde titta på hennes hem också. Väldigt gulligt, så svänger nog förbi någon dag.

Med strålande väder behövs vatten till trädgården. Nya planen för ett besök till plantagen är nästa tisdag (hemtentan ska vara inlämnad måndag 23:59), så tills dess står jag bland annat utan en vattenkanna. Man tager vad man haver vilket resulterar i att jag står med mitt durkslag och en bunke och vattnar mina stackars frön. Ja.

Till mitt förvaringsutrymme ovanför badrummet har jag insett att det behövs ett handtag när man står och balanserar på stegen. När man krokat fast stegen på dörren och står och vinglar medan man slänger upp och ner saker är döden ständigt nära. Flera gånger har jag räddat mig mot köksbordet i sista sekund. Man kan säkert hävda att min balans kanske inte är vad den bör vara men better safe than sorry. Så snart kommer det upp ett räddande handtag.

Nu ska jag ut och käka frukost på uteplatsen och försöka att inte bränna sönder mina redan utsatta axlar.

Sommarvärme, må du vara här för att stanna!

Fridens

Kommentera

