Äntligen

Standard

Det kommer att bli ännu ett inlägg med massor av nyheter. Äntligen efter 2,5 månader i stugan har jag tagit mig till Ikea och till plantagen. Införskaffade bland annat lådor till garderoben,  en bänk till uteplatsen, en grill, glas (som det visade sig inte passa hållaren över köksbordet) och massa annat skoj. Vilken dag, tack Danne & champangebilen för hjälpen!

Söndagen ägnades åt plantering, ihop skruvande av möbler  och invigning av grillen. Mycket trevlig dag i solen. Trodde att jag skulle kunna skruva ihop grejerna själv, men Wilhelm kom tack o lov och hjälpte mig. Det blev mkt svärande innan bitarna var på plats. Men fint blev det.

Det blev jordgubbar,smultron, rabarber och en cayenneplanta. (har nu köpt en fin fin vattenkanna så jag slipper vattna med durkslaget)

Efter lite svärande och täljande kom bänken på fötter.

Grillen krävde ännu mer svordomar, i slutet utropade Wilhelm ” Nu kan inte grillen stoppa oss”, på den nivån var det.

Nu ser uteplatsen ut såhär, lite mer ombonat och mer sittplatser. Mysfaktorn stiger!

Kvällen slutade med god mat och fina vänner, vad mer kan man önska

Kommentera

