Husvärmning

Standard

Förra helgen blev det äntligen en inflyttningsfest. Utegården fylldes av glada människor och det blev en najs fest/häng kväll som slutade i ljuset av stearinljus och spontangrillning. Hade även tänkt att slå ett nytt rekord på antalet människor i stugan, men planerna kom av sig under kvällen för det va så många trevliga att prata med. Trots mina försök att skydda trädgårdslanden så strök cayenneplantan med. Så här sorglig såg den ut när jag fann den på söndags morgonenJag beklagade min älskade plantas bortgång för min chef dagen efter, och snäll som han är kom han med en inflyttningsgåva i form av en sprillans ny och praktfullare cayenneplanta. Så nu kröner detta praktexemplar täppan

Tack Danne!!(Vilket uppköp!)  Har börjat smida planer om en skördefest till hösten, får se vad det kan bli…

Takfönsterna har varit underbara dessa stekande sommardagar, även om stugan håller en hyfsat jämn och sval temperatur. Annars så är det inte mycket nytt att rapportera.

Peppar peppar!

One response »

  1. Hej Madeleine! Jag är journalist och skulle gärna göra ett hemma hos-reportage hos dig! Du får gärna kontakta mig på hannapunkthallborg at gmail punkt com!

Kommentera

