det man inte vet…

Standard

Dagarna går och jag äter smultron, tragglar spanska och börjar känna av hösten.

Förra gången glömde jag att skriva att ag fått rullgardiner till takfönsterna, fantastiskt! Och elementen är åter inställt på icke-tropisk värme, det börjar likna något.

Men tro inte att spänningen i stugan uteblir. Idag har jag suttit och böjt spanska verb i pyjamas hela dagen, och ungefär vid lunchtid började toaletten att låta konstigt. Ett bubblande och kluckande ljud. Jag tänkte att det är som med mycket annat, det man inte vet om skadar inte. Bortåt eftermiddagen började vattnet stiga och ljudet tillta, litet skrämmande. Min kunskap om sådana ting är obefintlig, så det är tur att min bovärd Jerry och hans kollegor finns. Dock lyckades dom inte fixa den med sina verktyg, så det ska komma någon idag eller imorgon med en högtrycksspruta. Oerhört spännande,och såklart bara för att jag inte kan är jag konstant kissnödig. Blir kanske att knacka på hos grannarna sen.  Fortsättning följer…

Här är ett kort min far tog i somras när min mor sitter och semestrar sig.

Ciao!

 

One response »

  1. På väg hem från mina dagliga spatserturer brukar jag med ökade förväntningar ta en tur förbi den lilla stugan i min barnsliga väntan på att en dag se någon form av sagoväsen röra sig där inne. Kommer så väl ihåg när den lilla stugan en morgon bara befann sig på plats och man antog att det måste vara en förvaringslösning av något slag för nånting, inte en ny form av boende. Det är frestande att vilja knacka på när man passerar förbi ska du veta, fast när man inget ärende har känns det ju lite dumt haha… Det jag ville säg i alla fall är hoppas du har det bra i stugan🙂 Ska titta in på bloggen oftare.

Kommentera

