Livet i en rosa morgonrock

Standard

Ibland blir det bara såna dagar då det blir lite konstigt

Förra veckan tentapluggade jag hemma hela dagen och på lunchen bestämde jag mig för att åka till Actic och träna (är mkt stolt och vill gärna skryta), vad gör man inte för att ha en ursäkt till att inte plugga. När jag kom hem och hade duschat kom jag på att jag inte skulle iväg förrän om 2-3h, så då bestämde jag min för att det var helt okej att gå omkring i min rosa morgonrock tills dess.

Först. En nyfiken man knackar på och frågar lite om huset och kollar in (alla som har tentapluggat vet att det ligger böcker, kaffekoppar och annat skoj hög och lågt). Var fortfarande blöt i håret så tyckte inte att jag behövde förklara mitt val av klädsel vid den tiden på dygnet.

Därefter. Jehovas knackar på. Två trevliga gamla tanter som vill dela med sig om sina tankar om Gud. Fortfarande iklädd morgonrock tänker jag att eftersom jag inte tar emot deras tidningen är jag nog iaf förtappad i deras ögon.

Till sist. För tredje gången för dagen öppnar jag dörren i morgonrock och möts av en mormor med sina tre barnbarn på 11 år som ggjorde ett skolarbete om huset. Så söta som dom var kunde jag inte neka dom att komma in i min stökiga boning och ta kort medan jag försökte förklara varför jag gick i morgonrock på blanka eftermiddagen. Vet inte om jag lyckades övertyga dom om att jag inte är en lat student, men det va trevligt att ha dom här och jag hoppas att det gick bra med deras skoluppgift.

 

Vill meddela att ett nytt rekord har sats. Förra veckan var vi 9 stycken i stugan, som alla fick sitta någorlunda bekvämt. Så här såg det ut

Tack töser för en fin kväll!
Vill också tacka tjejen som hittade mina nycklar som ramlade av min nyckelknippa, tusen tack!!
Det är skönt att det finns ärliga människor i den här världen.
Fin höst till er alla! (det växer fortfarande smultron på min täppa)

Kommentera

