Det är spanskaglosornas höst

Standard

Nu börjar det faktiskt bli höst på riktigt i Lund också. Har med ett leende lyssnat på när familj och vänner mer norrut klagat på mörker och kyla medan  mina smultron blommat. Men nu, nu börjar kylan krypa sig in i stugan, elementen är på och jag har raggsockor. Drog upp det sista ur grönsakslandet idag inför finbesöket i helgen, min goda vän Emily kommer ner från Uppsala, och hon ska få se att Lund är att föredra🙂 Så när grönsakslandet nu ska gå i ide har det kommit upp örter i fönstret istället, får hoppas att dom kommer trivas och frodas.

Annars så flyter livet på, spanskastudierna tar upp den mesta tiden och tentorna avlöser varandra. Min bomb (bostadsombudsman) har meddelat att tyget som ska sitta för min garderob är färdigt, när det kommer att komma på plats är dock inte sagt…om jag har tur så blir det i år.

Det va det för tillfället, böckerna kallar och sen bär det av till Actic för att få svettas bort mörkret.

Ciao!

Kommentera

