Stuga i snö

Standard

Nu har det hänt. Vintern är här. När jag rörde mig hemåt i lördags kväll snöade det lätt och vaknade på söndagsmorgonen till ett vitt landskap, mys värre. Så nu ska här rotas fram julsaker. Eftersom jag blev tagen på sängen av all snö (liksom Skånetrafiken varje år) så fick jag muta Wilhelm med en adventsfika för att hjälpa mig ner med alla utemöbler. Så nu har jag en tom och snötäckt täppa. P1040321

Förra veckan satt jag hemma och pluggade när det plötsligt började låta konstigt. Jag antog att det var ngn som körde med lövblåsen för full fart igen, och försökte stänga av öronen. Plötsligt började ett ljud från helvetet dåna i stugan, och jag insåg att det nog va dom som skulle komma och sätta upp skyltarna, vilket jag blivit förvarnad om men glömt. En skylt på varje hussida resulterade i att jag var tvungen att genomlida ljudet 4 gånger. Underbart. Men nu sitter dom där, och så här ser det ut:

P1040320

Nu blir det glögg och lussekatter( och plugg) för hela slanten!

Allt gott!

Kommentera

