På plats igen

Standard

God förmiddag

Nu har jag kommit tillbaka till Lund efter ett oförskämt lång och fantastiskt lov. Det har blivit massa chill, massa god mat, träffat alla jag tycker om som inte bor i Lund, blivit lite resande till Italien, Estland och Uppsala och helt enkelt bara haft det gött. 

När jag åkte från Lund stängde jag av elementen, och när jag kom tillbaka i torsdagskväll kom jag till ett iskallt hus där vattnet i blomkrukorna frusit till is, det tog en stund att få upp värmen igen! Appropå blomkrukorna, uner julen har jag ägnat mina örter oproportionerligt mycket tankar, trodde att jag var för ung för att oroa mig så mycket över mina växters välmående. Inte då. Men är jag kom tillbaka visade det sig att timjan och rosmarinen gick att återuppliva, men dom två basilikorna är förlorade. 

Image

 

 

Av min forne kollektivare Henrik fick jag en riktigt fin julklapp. Skylten hängde förut på toaletten där vi bodde, men nu när även han har flyttat därifrån så följde skylten med och han gjorde en fin tavla till mig av den. Nu pryder den mitt hus, tack Henrik!

Image

 

Det ska också sägas att allt som jag har satt upp på väggarna i det här huset, tavlor, klocka m.m sitter uppe med häftmassa, vilket funkar förvånandsvärt bra. Berättade detta för några manliga vänner, som förfärades och undrade om jag inte hade en betongborr vilket man tydligen borde äga… Länge leve häftmassan 😉 

I söndags var mina gamla vänner från Västerås, Hanna & Hampus, på besök och vi gjorde våfflor och jag gav dom storstryk i Besserwisser. När vi håller på att steka våfflorna knackar det plötsligt på dörren och där utanför står två killar som presenterar sig som mina grannar och undrar om det brinner hemma hos mig. Jag kollar mig för säkerhetsskull omkring men nej ingen brand, bara våfflor som osar. Dom tackar för sig och sa att dom bara ville försäkra sig om att jag inte brann inne, det är skönt att ha fina grannar 🙂 

Imorgon börjar lektionerna och allvaret igen, men idag är jag forfarande fri så nu ska här till Actic och träna bort lovets lättja. 

Hade!! 

Lämna en kommentar